Jasna, nedvoumna navigacija ključna za uspeh spletnih strani

28. oktober 2010

Ena pomembnejših stvari, ki jih mora spletno mesto zagotoviti, je kvalitetna navigacija po podstraneh. Pomembnost navigacije raste s kompleksnostjo/obsežnostjo spletnega mesta. Zato je pomembno, da so odločitve, ki jih uporabnik sprejema med klikanjem po navigaciji spletnih strani preproste, sprejete brez dvoma.

Kako to dosežemo?
Navigacija ne sme biti dvoumna. Ob vsakem kliku mora uporabniku, ki ve kaj išče, biti povsem jasno, pod katero možnostjo (gumbom/povezavo) se stvar, ki jo išče, skriva. Dobra navigacija uporabnika, ki išče "barvne svinčnike", nikoli ne bo postavila pred dilemo, ko se bo moral odločiti med klikom na "pisala" in "barvice". Barvice so resda drugo ime za barvne svinčnike, vendar pa so ta hkrati to tudi pisala. V uporabniku s tem zbujamo dvom in ga silimo, da informacije išče dlje časa (če jih sploh najde), kar pa dodobra načne potrpljenje večine uporabnikov. Na spletu običajno ni razloga, da bi se uporabnik mučil s slabo zasnovano navigacijo, ko gre lahko v trenutku h konkurenci, kjer bo do želenih informacij prišel takoj. Prav tako bo uporabnik, ki barvnih svinčnikov ne bo iskal v kategoriji pisala, upravičeno mislil, da jih ne prodajate, saj jih ni našel v kategoriji "barvice". Ko sestavljate področja/kategorije spletnega mesta, se večkrat postavite v vlogo uporabnika in razmislite, ali vas katera navigacijska odločitev utegne spraviti v dilemo.


V situacijah, ko ne moremo enoznačno predvideti, na kakšen način bo uporabnik iskal informacije, mu ponudimo različne, vendar ločene načine iskanja. Recimo "Tečaj nemščine za predšolske odtroke" je smiselno razvrstiti v navigacijo, kjer se uporabnik odloča med različnimi jeziki. V primeru pa da ponujamo izobraževanje tudi za starejše pa tudi v navigacijo, kjer tečaje razvrščamo po starostni skupini. Pomembno je, da uporabniku jasno sporočimo, da se odloča med dvema načinoma iskanja, ki pa vsebujeta enake informacije. Da navigacija ne postane prekompleksna, običajno različne možnosti iskanja premaknemo v obrazec za filtriranje/iskanje vsebin, medtem ko se v navigaciji odločimo le za en način.

V navigaciji uporabljajte preproste, razširjene izraze
Jasnost in enoznačnost poimenovanja kategorij v navigaciji je prav tako pomembno. "Barvice" so na primer lahko tudi akvarelne. Izbirajmo preproste, razširjene besede in ne izumljajmo novih za že obstoječe pojme. Če na primer prvo stran večina spletnih mest v vaši branži označuje z "domov", boste z duhovitim "v kočo" uporabnika le zmedli. 

Komentarji

Oddaj komentar

Spodnji test nam pomaga omejiti avtomatizirano oddajo komentarjev. Pravilno rešen test je pogoj za oddajo komentarja. Hvala za razumevanje.

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iMailer, Email Marketing Software