Dvojna merila odprtosti

04. marec 2010

...in prikrito utrjevanje monopola.

Erick Schonfeld je v nedavnem TechChurch-ovem članku  izpostavil "prebrisanost" Googlovega pisma uslužbencem (in javnosti) "o odprtosti", v katerem poudarja da so odprti sistemi edini pravi način za učinkovit razvoj tehnologije in prenašanje znanja in o tem, kako sistemi, ki svoje produkte in prednosti "skrivajo" in "zaklepajo" pred konkurenco (za primer podajmo Applov iPod in iPhone), nato denar molzejo preko storitev, dodatkov in podpore (konkurenci nedostopnim) izdelkom in storitvam. Kritizira kako samozadostnost zaprtih sistemov zavira inovacije.

Schonfeld (TechChurch) opozarja, kako Google priročno ostaja odprt le na področjih, kjer ni v vodilnem položaju in nima kaj zgubiti, medtem pa na vodilnih področjih, kot sta iskanje po spletu (oz. njegovi iskalni algoritmi) in sistem spletnega oglaševanja AdWords ostajata povsem zaprta. Google si lahko privošči "podarjati" zastonjsko znanje, rešitve in standarde na področjih, nad katerimi nima monopola in si jih še želi osvojiti, saj v času "zastonjskosti" le-te prinašajo zaslužek iskalniku in oglaševalskemu programu.


Ob debati o odprtosti se spomnimo še na drastične ukrepe, ki so jih korporacije pripravljene sprejeti za ohranjanje konkurenčnih prednosti. Primer je domnevni obstoj Applovega "gestapo team-a", ki naj bi svoje uslužbence v imenu varovanja zaupnih informacij konsistentno prikrajševal zasebnosti in obravnaval z ustrahovanjem in izsiljevanjem z le-v-filmih-videnih "gestapo pristopi".

Poleg tega popularna debata o "spletni nevtralnosti" (network neutrality), po kateri naj bi ameriška agencija (Federal Communications Commission) nadzorovala ponudnike internetnih storitev, da ti ne bi dodatno zaračunavali dostop do določenih spletnih storitev, sproža vprašanje, ki ga agencija v svojem planu ni predvidila. Kdo bo namreč nadzoroval prave "gatekeeper"je informacij - spletne iskalnike, ki lahko ob svojih tajnih algoritmih razvrščanja rezultatov iskanja le-te tudi poljubno prirejajo in tako, kot pravi Adam Raff v članku za NY Times, konkurenci zadajo finančni polom že čez noč. Vpliv Googla naj bi bil tako močan, da vrednost delnic vodilnih podjetij padejo čez noč že zgolj ob govoricah, da bo Google objavil njim konkurenčen produkt.

Čeprav je odprtost pomembna in koristna za končne uporabnike, je pomembno, da se zavedamo da "nič ni zastonj" in, da so Googlove poteze le ovite v tančico dobrodelnosti, v stvari pa le napeljujejo vodo na mlin "uber-Googla", ki si želi kraljevati na vseh področjih našega življenja (operacijski sistemi, internetni brskalnik, satelitska navigacija, mobilni telefoni, knjige, zdravstveni sistem in več...).

Komentarji

Oddaj komentar

Spodnji test nam pomaga omejiti avtomatizirano oddajo komentarjev. Pravilno rešen test je pogoj za oddajo komentarja. Hvala za razumevanje.

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iMailer, Email Marketing Software